7 okt. 2008

Hur kan man..

... GLÖMMA kameran??? Det var just vad jag gjorde! Tala om senil-varning... Jag skulle ju fota hotellet, den vackra naturen och allt möjligt annat! Typiskt!!

Men vädret var härligt höstigt, vi såg fina vyer och en massa underbara saker.. ;) Jag hade bett Anette på My Home att lägga undan två saker, en ripsmatta från Nyblom och Kolle´n och julboken förståss..







På Ikea var det så fruktansvärt mycket folk att det förtog hela nöjet att gå där och titta... Som tur är ska jag dit på nytt i november så då hoppas jag på mindre folk! :) En sak fick jag med mig hem därifrån och det var ett grått skinn.





På ÖB hittade jag denna lilla söta sak..





Så vår tripp norrut var nog riktigt lyckad!

18 kommentarer:

Kamomilla sa...

MMM. som i mysa! Synd med kameran. äsch.

Anonym sa...

Å, jag kan knappt bärga mig tills jag får julboken i min hand!! *tack* :)

Dalatorpet sa...

Julboken kommer nog bläddras flitigt i ju närmare julen kommer

Betty sa...

Vad kul att ni hade en så mysig helg. Grått fårskinn, så vackert är lite småtokig i dom.
Spegeln hade den färgen från början.

Kram på dig !!! Betty

Lantlig Längtan sa...

Känns säkert kul att ha varit på en shoppingrunda lite längre bort!! Många fina saker har du hittat... Boken kan jag lova att är underbar! :)
Härlig krona du hittat, gillar!!
Likaså fårskinnet, själv älskar jag gosiga fårskin... såå mysiga nu till vintern!
Ha det bra!

Emma sa...

Du är inte ensam att glömma kameran, det gör jag alltid. synd att det var så mycket folk på ikea.

Kronan var ju bara så söt. På ÖB?? det var liet otippat:)
Bra att ni hade en myshelg trotts allt.
Kram emma

Galleri MochB sa...

Hemma är jag flitig med kameran ,men oftast ligger den just hemma också när man kunde behöva den... Många fina saker du shoppat. Kommer själv att åka till ikea nästa vecka så kanske det blir ett fårskinn då...:O)

Maria sa...

En till som ALLTID glömmer kameran hemma!!

Snygg krona och fårskinn kan man inte få för många av, har själv 5 st *smile*

Underbar sjal du virkat!

Gnistrande snö sa...

Många fina grejer du fick med dig hem. Verkar ha varit en riktigt lyckad shoppingtur frånsett det där med kameran :-)
Åh, en sådan där ripsmatta från Nyblom och Kollén vill jag också ha!
Har faktiskt funderat på att köpa en :-)

Annika sa...

Mmmmm fårskinn.. hääärligt.... o kronan med.... du fyndade ju lite i allafall.... synd att det vr så mycket folk på IKEA.... men oftast är det ju så på helgerna... Kram Annika

Lantliga drömmar sa...

Åh vilken härlig krona!! Jag blir kär! :-)

Nej, så synd att du glömde kameran! Jag hade nog med vår(a) när vi var, men tog inte med någon till matsalen på morgonen, och det är jag fortfarande hamsen över, tycker det var så underbart mysigt där! :-)
Hoppas ni hade det bra, trots all trängsel på ikea!

Viola sa...

Nämen katastor alltså, glömde du kameran, fniss, ja som bloggare ska man alltid ha den med sig i handväskan, det vet välan du, kan alltid dyka upp något intressant, ibland undrar jag om jag blivit lite störd sedan jag började blogga, ser möjligheter till bilder överallt, fniss.....ha en bra kväll, kram VIOLA; måste till ÖB imorgon alltså!

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Vad trevligt med en mys & shoppinghelg! Bodde ni på Cape East eller stadshotellet? Den gråa Nyblom&kollén mattan är så fin, har en själv i hallen men skulle önska mig fler! Lyktan från ÖB? kikar nog in där nästa gång jag åker upp, har aldrig varit in där men det finns visst fynd att göra!
Kram Camilla

Unknown sa...

Åh jag älskar den julboken, min är redan helt sönerbläddrad..hihi
Ha det gott! Kram Petra

Vit Gladiolus sa...

Jag har me´köpt Julboken! Visst är den fin!!!
Trevlig helg
MVH Zinkbaljan

Anonym sa...

halloj,
härliga inköp!
Vill oxå ha fler fåskinn nu till julen. Mysigt mysigt!
En skön helg till er/ruffa

Inspiration i vitt sa...

Mattan var ju ur snygg och julboken kommer du inte ångra att du köpt, jag tittar i den varje dag.
Kronan var väldans fin oxå.

Mitt zinkfat har jag köpt i en inredningsbutik i Karlstad.
Kram på dig/Ingela.

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Ja er resa norrutöver ser ut att ha gett dig/er många fina inköp!!!
Vá hittade du denna söta krona hos Ö&B, så fin den är!!!

Ja de är inte kul att gå på Ikea när de är knökfullt med folk, man vill ju hinna kika när man väl är där ju. Hoppas på bättre tur nästa gång!

Hihi..jag har också köpt de där skinnet, de är så härligt mjukt & snyggt!!

Ha de gott!
Kram Benita