1 dec. 2008

Javisst!

Javisst, har jag också börjat julpynta så smått! Om det är nån tid på året då jag vill ha många saker framme så är det just på jul. Då frossar jag i rött, grönt, silver, tomtar, änglar och en massa annat pynt (kan ju inte räkna upp allt här och nu, för då har jag ju inga överraskningar kvar att bjuda på i kommande inlägg ;)..)!

Det är vårt matsalsbord som fått äran att vara först ut med pynt. Bordet och de tillhörande stolarna är ett av mina projekt som så småningom ska förvandlas.. Mer om det efter nyår nån gång..

Jag är inte säker på att det är pyntat så här till jul, bland annat ljuskronan får ge plats åt min julkrona som jag gör av granris (här är förra årets)... Men just nu ser det ut så här.



Ett gammalt överlakan med rött broderat mongram på har jag som duk.



Måste bara visa mina tre knoppar som skjutit fart i rumsvärmen på min vita amaryllis.. När det väl blir jul är den väl utblommad men då köper jag en ny!



Vit hyacint under glaskupan, den blir nog utbytt flera gånger före jul.. Kupan åker nog av också ibland så jag får känna den härliga doften..



Söt ljusstake..



Helhetsbild över bordet, mera bilder kommer till jul.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Mysigt!
Va fint med lakanet på bordet sådär! Det är så snyggt med röda monogram, speciellt till jul:)

Lantliga drömmar sa...

Vilken vacker "duk" du har! Den passar ju bra där, det ser så fint ut!

Ha en bra vecka!

Annika sa...

Kul att marknaden gick bra... är själv nöjd med min här hemma..... vad fint du gjort på bordet.... det är såå kul att pynta till jul...Kram Annika

Brunkullan sa...

Mycket vackert:)
Susanne

Galleri MochB sa...

Så härlig duk!! Och hyacinter borde jag också skaffa hem.... de doftar ju så underbart! Ha en bra vecka!

Viola sa...

Så fint med lakanet på matbordet, vilken undr julduk det blev,visst är amaryllisen ljuvlig, en av mina favoriter, om du inte prövat lyckan hos mig så måste du ju titta in, ha en bra vecka, kram

Kamomilla sa...

Snyggt, enkelt och vackert!

matilda sa...

vilken fin duk, hade också tänkt fixa en duk av ett lakan, det kom ju på tal på bloggträffen, men nu kommer jag ju på att jag också har gamla lakan med monogram, det kan man ju använda! tack för iden :)

ha de bra!

PiaMaria sa...

Din duk är ju perfekt för ditt bord!!

Jättesnyggt!

kram Pia

Karin Lindström sa...

Hej!

Jag vill bara säga att ert hem är så fint. Här fann jag många fina bilder och tips!

Mvh
Karin

Flickan på landet sa...

Åh va mysit att få pynta!Själv har jag bara pyntat lite sparsamt änsålänge men ser framemot
julen :-)Monogramduken är jättefin!

Vackrare vardag sa...

Ja, det är så kul att få pynta och mysa till det! Önskar också att jag hade ett lakan med rött monogram på *snyft*...:) Blev jättefint!

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Va fint du har gjort det!!
Min vita amarylis är också på G å slå ut, trist hade ju hoppas på att den skulle hålla lite på sig..men inte då.

Ha en skön helg & en mysig 2:a advent!

Kraam / Benita