17 juni 2009

Midsommar 09

Det är snart helg igen och här har inte inläggen duggat tätt. Det har däremot regnet denna vecka... ;)



En riktig sommarbukett jag fått av mina barn!

Midsommar 09 närmar sig med stormsteg (här blåser det friskt idag.. ;)) och vi har både plan A och plan B för midsommaraftonen så vi är beredd på alla sorts väder! Lupinerna blommar så fint både i rabatten och i dikeskanterna, de hör ju verkligen midsommarn till.

NU är den här hos oss också. Den härligt charmiga Mjölk - kannan!! Kika gärna in här.. :) Jag kan inte bestämma mig för vilken av bilderna på den som jag gillar bäst. Vad tycker du?




11 kommentarer:

Mamma C sa...

Härlig sommarbukett du fått av barnen. Jag tycker den med prästkragen. Ha en fin midsommar nu.
Kram Mamma C

[sarah lucy carin] sa...

oh, vilken härlig bukett! sommar, sommar, sommar :)

vad gäller bilderna gillar jag den första, med syren och solsken bäst.

hoppas ni får en fin midsommar, hur vädret än blir.

Galleri MochB sa...

Så söt mjölkkanna! Kan nog vara vettigt med både en plan A och en plan B. Hoppas ändå det blir plan A som gäller i helgen :O)

Hem och Harmoni Marie sa...

Båda bilderna är jättefin...min favorit är nog den med prästkragen till... :)
Ha en underbar Midsommar, kram Marie

Huset vid ån sa...

Jag önskar dig en Trevlig Midsommar! Kram Therese

Lantliga drömmar sa...

Oj så svårt, båda bilderna är fina, men kanske jag gillar den med prästkragen mer, kannan syns tydligare på den tycker jag...

Hoppas du får en riktigt skön midsommar!

Nicole sa...

Båda bilderna är lika härliga!
Här är det sol ännu, så vi hålelr tummarna...Det är i alla fall för kallt att sitta ute och äta vid skären i kväll så det dukas nog där inne tror jag.
Ha en fins midsommar!
H. Nicole

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en riktigt skön midsommar, vännen:)
Kram Lallis

Flickan på landet sa...

Så gulliga barn du har. Lupinerna finns på bordet här också och är sååå vackra att se på.
Jag gillar kannan jättemycket och tycker att bild 1 är finast!Ha en skön midsommar :-)

Vackrare vardag sa...

Vilken fin bukett du fått! Andas riktig sommar. Och kannan är ju bara såååå ljuvlig! Gillar också första bilden bäst:)

Tusen tack för senast! Hoppas ni kom lyckligt hem och fick mersmak. Ni är sååå välkomna igen!

Ha en skön söndag!

maami sa...

Hej!

Du har vunnit ett hjärta i min lilla blogg :) Jag behöver ännu din postadress så får du ett litet paket!

www.pitsiajapellavaa.blogspot.com var adressen..