17 sep. 2012

gamla ränder går aldrig ur


Jag bara älskar min nya-gamla matta. Färgerna och mönstret tilltalar mig enormt mycket. Damen som hade den till salu i somras ändrade sig när jag sagt att jag tar den. Men till min stora glädje så ändrade hon sig igen och då var jag snabbt dit för att hämta den innan hon ändrade sig ännu en gång.



Denna matta har ganska många år på nacken, exakt hur många vet jag inte men ack om man ändå kunde tacka vävaren till denna för det fina arbetet.


Jag valde att lägga den i hallen så att korridorkänslan skulle minska tack vare formen på mattan. Mer kvadratisk än rektangulär.


Sen till sist vill jag tacka de av er som orkar kika in här, vem ni än är, för att ni orkar fortsätta trots mina mycket skrala blogguppdateringar. En pion till er, varsågoda!

6 kommentarer:

gillas matte sa...

Jättefin matta!!"samlar"också på dem och hittade 3 fina,likadana på purmoracet i somras :)Ha en fin dag!
Anki

sabina sa...

Tack Anki! Dessa mattor är mycket mer kvalitet än dagens moderna. + att de ger en skön gammal känsla i ett hus. :) Trevlig dag till dig med!

Hantverkarglädje sa...

Den där mattan blev en fullträff. Passar jättebra där. Ha det gott.

Lantliga drömmar sa...

Fin matta, lite annorlunda! Gamla trasmattor är så charmiga!

Anonym sa...

Fin!

IRIS LEONHARDT _ // SKULPTUR sa...

This Paeonia is so beautiful. It looks like paeonia lactiflora 'Sarah Bernhardt'? Greetings iris